El Servei d’Arxiu Municipal (SAM) d’Avinyó, amb el suport de la Xarxa d’Arxius Municipals de la Diputació de Barcelona, és el servei que s'encarrega de la gestió, el tractament, l'organització, la conservació i la difusió de tota la documentació que genera l'Ajuntament en l'exercici de les seves funcions i competències. El SAM també s'ocupa de la documentació de les persones físiques o jurídiques que han fet donacions o cessions dels seus fons, per tal de posar-la a l'abast de la població.
Els serveis que ofereix són:
Horaris de consulta De dilluns a divendres de 9 h a 14 h
Adreça Plaça Major, 11
Consultes i informació Tel. 938 387 000 a/e avinyo@avinyo.cat
Avinyó ha iniciat la digitalització de bona part del seu fons històric des de 1852. La documentació digitalitzada -les actes del Ple- ja és accessible informàticament sense haver de consultar els originals, preservant aquest fons de la manipulació i garantint, alhora, la seva conservació permanent. La cerca de les actes manuscrites, les més antigues, és més fàcil perquè es poden llegir bé a la pantalla de l’ordinador ampliant-les. La cerca es pot fer en aquest enllaç.
a/ Correspon al SAM l'administració del Sistema de Gestió Documental (SGD), promoure’n la implantació per part de l’Ajuntament, així com la seva actualització i millora, amb el suport dels nivells a qui l’organigrama de la corporació atribueixi facultats organitzatives i tècniques.
b/ Garantir l’accés a la informació per part dels particulars en relació als documents que estiguin sota la seva responsabilitat directe, tot respectant el dret a la intimitat i altres drets protegits per l’ordenament.
c/ La salvaguarda del patrimoni documental del municipi.
e/ La participació en l’adequació permanent de la Corporació a la normativa de protecció de dades de caràcter personal.
f/ L’assessorament a la Corporació en tots els aspectes relatius al tractament de la informació i els documents.
g/ El tractament arxivístic dels documents.