Hemeroteca
El recull fotogràfic de "Cep, tina i vi" arriba a les Biblioteques amb DO
14/02/2025Dimecres 12 de maig ha tingut lloc l'acte d'entrega del recull fotogràfic Cep, Tina i Vi a les Biblioteques amb DO. L'esdeveniment s'ha celebrat a l'Espai Tines d'Artés, annex al Museu d'Artés i ha comptat amb la presència de representants institucionals i culturals del territori.
Cep, Tina i Vi és una iniciativa conjunta entre el Centre d'Estudis del Bages i el Consell Regulador de la DO Pla de Bages que busca preservar i divulgar la memòria popular de la vinya i el vi al Bages. L’Ajuntament d’Avinyó col·labora amb la iniciativa des de l’inici. Aquest projecte ha documentat, mitjançant imatges històriques i testimonis visuals, l'evolució del paisatge vitivinícola i de les tradicions vinculades a aquest sector. Fins ara, aquest recull s'havia mantingut en format digital, accessible a través del web oficial del projecte, però aquest any, en el marc del 30è aniversari de la DO Pla de Bages, se n'ha fet una edició en paper de només vint exemplars per tal que les imatges puguin estar a disposició de tothom a través les biblioteques. Aquesta iniciativa permet valorar la importància patrimonial d'aquest material i assegurar-ne la preservació i consulta pública a través de les Biblioteques amb DO.
El recull ja es pot consultar a la Biblioteca d’Avinyó.
La Torre Modernista Abadal, protagonista d’un reportatge del digital La Mira
20/02/2025Amb el títol “Com mantenir viva una casa del 1909”, l’última hereva de la Torre Abadal, Mònica Abadal, obre les portes de la casa modernista dels seus avantpassats a Avinyó, un espai que lluita per conservar la seva essència històrica.
El reportatge, amb text de Laura Saula i fotografies de Marc Font, repassa la història de la família propietària i de l’esforç per mantenir aquest patrimoni que, des de fa un temps, s’ha obert al públic amb visites guiades i esdeveniments culturals.
Es pot llegir aquí.
Dijous Llarder
27/02/2025Per venir a berenar, us heu d'apuntar al Casal del Passeig fins al dilluns 24 de febrer.