El Passaport Edunauta inici un nou curs

Divendres, 25 de novembre de 2022

Ahir, 24 de novembre, es va presentar el Passaport Edunauta a l'IE Barnola, amb l'alumnat de 2n a 5è de primària. La presentació va ser a càrrec de la regidora d'Educació de l'Ajuntament d'Avinyó, Fina Sanfeliu, i l'educadora social de l'Ajuntament d'Avinyó, Núria Gamisans.

Es tracta d'un projecte d'ampliació d'oportunitats educatives i d'acreditació dels aprenentatges fora de l'escola per a infants, que connecta tota la potència educativa d'un territori.

L'alumnat de 2n a 5è de l'IE Barnola va rebre els llibrets del Projecte Passaport Edunauta, iniciativa impulsada per la Fundació Bofill i Educació 360, a la qual l'Ajuntament d'Avinyó es va adherir l'any passat a través de la Regidoria de Salut, Acció Social i Igualtat i la Regidoria d'Educació. S'han entregat un total de 100 passaports. Els passaports volen potenciar els aprenentatges fora de l'escola i treballar contra la segregació educativa.

El Projecte Passaport Edunauta és una eina que es treballa com a diari d'experiències en el que tots els infants van acumulant aprenentatges a través de la seva participació en activitats educatives locals. El passaport connecta aprenentatges dins i fora de l'escola, i defineix i fa visible el que estan aprenent els infants participant de les activitats que proposen els diferents agents presents al territori.

Com funciona el Passaport Edunauta?
El funcionament i el seu format és similar al d'un passaport oficial que permet viatjar pel món i aconseguir els segells d'entrada a cada país. En el cas del Passaport Edunauta, però, dona accés a viatjar per la galàxia dels aprenentatges, a aturar-se a les destinacions d'aprenentatge triades per viure-hi una activitat educativa i atresorar segells en el passaport. Per tant, el Passaport Edunauta és un document físic, personal i intransferible, a tall de diari d'aprenentatge d'aquest viatge interplanetari, que ajudarà l'infant a recordar el seu viatge, el que ha après i l'experiència que suposa aprendre.

A través de les seves pàgines, els infants podran crear i registrar el seu itinerari educatiu (tipus d'activitats escollides i realitzades), inserir-hi records de la seva experiència (fer-hi dibuixos, enganxar-hi fotografies, escriure-hi comentaris...), reflexionar sobre el seu propi procés d'aprenentatge i atresorar els segells aconseguits.

Darrera actualització: 25.11.2022 | 12:53